De beste stedentrips
Tegen de laagste prijzen

Onze reizigers beoordelen ons met

(4.6 / 5.0)

Zie alle aanbiedingen

Over Flywise

Zijn alle belastingen bij de prijs inbegrepen?

Ja, belastingen zoals luchthavenbelasting, brandstoftoeslag etc. zijn bij de prijs inbegrepen. In sommige gevallen wordt toeristenbelasting tijdens het boeken of op plaats van bestemming in rekening gebracht.

Waar kan ik de algemene voorwaarden terugvinden?

Deze kunt u helemaal onderaan de website terugvinden.

Is het mogelijk om alleen te reizen?

Nee, dat is niet mogelijk. U moet altijd voor minimaal 2 personen betalen.

Waar kan ik de algemene voorwaarden terugvinden?

Deze kunt u helemaal onderaan de website terugvinden.

Wat is standaard inbegrepen bij iedere reis?

Wanneer u bij Flywise een reis boekt zijn de volgende reisonderdelen inbegrepen (tenzij nadrukkelijk anders vermeld): retourticket vanaf één van de geselecteerde vertrekluchthavens, 10 kilogram handbagage en verblijf in een accommodatie met minimaal 3 sterren en een privébadkamer.

Tijdens het reserveren

Welke vertrekdata zijn er beschikbaar?

U kunt tijdens het reserveren in de kalender alle beschikbare vertrekdata vinden. In bijna alle gevallen kunnen we tegemoet komen aan uw voorkeursdata. Echter: soms adviseren we u op een andere datum te reizen omdat we u dan bijvoorbeeld meer gunstige vertrektijden kunnen aanbieden of een bestemming die aan uw wensen tegemoet komt. Wanneer u via een van onze partners boekt dan bieden we u een alternatieve datum aan en plannen samen met u een andere vertrekdatum. Wanneer u direct via onze website boekt en we kunnen u onverhoopt niet inboeken op uw voorkeursdatum dan kunt u de volledige reissom direct teruggestort op uw rekening verwachten. Uw vertrekdata zijn definitief bevestigd als u de boekingsbevestiging ontvangt.

Wat is de minimale leeftijd om te kunnen boeken?

Passagiers van 18 jaar en ouder mogen zelfstandig op reis met onze verrassingstickets. Wanneer u jonger bent dan 18 jaar dan is het mogelijk om te reizen wanneer er een medereiziger ouder is dan 18 jaar.

Is ontbijt inbegrepen bij mijn reis?

Dit verschilt per arrangement. Indien ontbijt is inbegrepen staat dit vermeld in de omschrijving van de reis. Wanneer ontbijt niet is inbegrepen bieden wij in veel gevallen tegen betaling de optie aan om ontbijt bij te boeken. Dit kunt u eenvoudig selecteren tijdens het reserveren. Na het maken van uw reservering is het niet mogelijk om alsnog ontbijt bij te boeken.

Wat staat er in mijn boekingsbevestiging?

In uw boekingsbevestiging kunt u onder andere de volgende informatie terugvinden: Informatie over het inchecken voor uw vluchten. De vertrek- en aankomstluchthaven van uw reis. De vertrek- en aankomstttijden van uw vluchten. De toegestane afmetingen van uw handbagage. Details van de hotelaccommodatie waar u in verblijft. Ook kunt u in uw bevestiging nog een aantal handige tips en trucs lezen om uw reis zo aangenaam mogelijk te kunnen laten verlopen, wij vragen u de bevestiging nauwkeurig door te lezen.

Klopt het dat ik geen hotelvoucher heb ontvangen?

Ja dat klopt: uw boekingsbevestiging is het document waarmee u kunt inchecken bij uw hotelaccommodatie.

Tijdens de reis

We reizen met 3 of meer personen, hoe werkt het met de hotelkamer?

U zal verblijven op een 3-persoonskamer (indien beschikbaar) wanneer u reist met 3 personen. Reist u met bijvoorbeeld 4 personen? Dan zal u verblijven op 2x een 2-persoonskamer.

In wat voor accommodatie verblijf ik en hoe is de ligging?

Per bestemming varieert het aanbod van hotelaccommodaties enorm. De meeste accommodaties liggen niet verder dan 30 minuten met het openbaar vervoer uit het centrum van de bestemming verwijderd. In welke hotelaccommodatie u verblijft is afhankelijk van de beschikbaarheid op de datum van uw reis en de bestemming van uw reis.

Is er een transfer inbegrepen bij mijn reis?

Nee, transfers zijn niet inbegrepen. U kunt ter plaatse gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi nemen naar uw hotelaccommodatie.

Heb ik altijd een eigen badkamer?

Ja, alle hotelkamers waar wij onze reizigers accommoderen hebben een eigen badkamer met toilet. U hoeft dus geen badkamer te delen met andere gasten in het hotel.

Is toeristenbelasting inbegrepen in de reissom?

Nee, toeristenbelasting is niet inbegrepen in de reissom en dient voldaan te worden in de accommodatie.

Wijzigen/annuleren

Kan ik mijn reis annuleren?

Nee, dit is niet mogelijk. Wel kunnen we u voorzien van documentatie voor uw reis- of annuleringsverzekering. We verzoeken het u ons te melden wanneer u niet meer zal reizen om vertraging voor andere passagiers te voorkomen. Er zal in geen geval een terugbetaling plaatsvinden: hiervoor kunt u uw annuleringsverzekering contacteren.

Kan ik de namen van de passagiers op de vliegtickets wijzigen?

Dit is mogelijk tegen de betaling van de toeslag die de luchtvaartmaatschappij hiervoor rekent (vaak meer dan EUR 100 per persoon). Neemt u contact met ons op om te vragen naar de exacte mogelijkheden en tarieven.

Kan ik nog extra personen bijboeken na het reserveren?

Het is mogelijk om extra reizigers toe te voegen tijdens het boeken. Nadat u de reservering heeft gemaakt kunnen we geen personen meer worden toegevoegd aan de reservering.

Kan ik mijn reisdatum later nog wijzigen?

Op het moment dat u gereserveerd heeft is het helaas niet meer mogelijk nog wijzigen in uw reservering aan te brengen. Dit komt omdat uw vliegticket en hotelreservering niet kan worden gewijzigd.

Kan ik nadat ik de bevestiging heb ontvangen mijn vertrekluchthaven wijzigen?

Nee, dit is niet mogelijk. De door u ontvangen boekingsbevestiging is definitief en kan helaas niet meer worden gewijzigd.

Vlucht informatie

Wat moet ik doen bij vertragingen of annuleringen?

In het geval uw vlucht is geannuleerd of vertraagd (bv. door overmacht zoals stakingen of weersomstandigheden) dan zal de luchtvaartmaatschappij u hierover informeren. Op het moment dat uw vlucht geannuleerd of vertraagd is dan moet u zich begeven naar de informatiebalie van de luchtvaartmaatschappij. Zij zullen u een alternatief aanbieden. Indien u geen gebruik wenst te maken van de door de luchtvaartmaatschappij geboden oplossing of niet meer wenst te reizen kunnen wij u helaas geen vergoeding aanbieden. Soms kunt u via uw reisverzekeraar een vergoeding vragen voor hetgeen zich heeft voorgedaan.

Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?

Standaard mag u 10 kilogram handbagage meenemen. De maximum maten van de koffer zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Informatie hierover is terug te vinden in de boekingsbevestiging van je verrassingstickets.

Met welke reisdocumenten mag ik reizen?

Met een identiteitskaart of een paspoort. Rijbewijzen zijn niet geldig voor vliegreizen binnen Europa. Uw reisdocument dient geldig te zijn wanneer u de reis maakt (dus niet nog 3 maanden na terugkomst).

Hoe werkt het met inchecken voor mijn vluchten?

U kunt alle instructies om in te checken voor uw vlucht terugvinden in uw boekingsbevestiging.

Hoe werkt het met de zitplaatsen aan boord van de vluchten?

Wanneer u de reservering voor uw boeking maakt dan kunt u kiezen voor gereserveerde zitplaatsen (EUR 10 p.p.). U zit dan naast elkaar op de vluchten.

Speciale verzoeken

Ik ben slecht ter been, hoe wordt hier rekening mee gehouden?

Vanwege de enorme variatie aan accommodaties kunnen we helaas geen speciale voorkeuren garanderen. Wel kunnen we rolstoelassistentie of assistentie bij het instappen van de vluchten kosteloos voor u aanvragen. Dit kunt u na het reserveren per e-mail aanvragen.

Is het mogelijk om kinderen en baby's mee te nemen op reis?

Ja, dat is mogelijk. Wanneer u wilt reizen met een kind (tussen 2 en 16 jaar) of een baby (jonger dan 2 jaar) dan dient u bij het invoeren van de passagiersnamen het vinkje 'kind' aan te klikken en de geboortedatum van het kind op te geven. Hier geldt geen speciaal tarief voor. Let op: wanneer kinderen of baby's worden bijgeboekt kan er geen rekening worden gehouden met wensen voor bepaalde accommodaties met speciale voorzieningen voor kinderen.

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Wij doen ons uiterste best iedereen naar tevredenheid te helpen. Mocht u onverhoopt toch een klacht of opmerking hebben dan kunt u deze indienen via onze Live Chat service of per e-mail. Wij kunnen klachten uitsluitend in behandeling nemen wanneer deze bij ons via de chat of per e-mail zijn ingediend.